TOCA Race Driver 2006
2005.04.15. 19:47
A szimulátorok reneszánszukat élik. Ezt már biztosan ki lehet jelenteni. Sorra jönnek ki a profibbnál profibb játékok, az ilyen játékokat kedvelõk pedig nem tudják, hogy...
...akkor most mit is szeressenek. Szerencsére eddig úgy volt, hogy csak egy bizonyos részt "sajátított" ki egy játék, pl. rally, nascar, vagy GT-bajnokság. Ám most olyan játék van készülõben, ami nem egy, és nem is két darab versenytípust dolgoz fel. Bizony, a nagy múltú TOCA sorozathoz érkezik lassan egy új rész.
Aki ismeri a patinás sorozatot, az tudja, hogy az elmúlt két részben már több típusú verseny van, nem csak a klasszikusnak számító Brit Túraautó Bajnokság (BTCC). Azt hiszem rögtön az elején lelövöm a legnagyobb poént azzal, ha elárulom, hogy most több, mint 30 versenytípus lesz! Ez ugye még gombócból is sok, nem még versenybõl. Lesz itt rengeteg túraautó, mindenféle formula-bajnokság, go-kart, gt, rally, kamion-verseny. Minden, ami egy egyszerû földi halandónak eszébe jutna: Ezekhez természetesen mindhez külön autópark is tartozik, ami (tessék megkapaszkodni), több, mint 300 csodásan lemodellezett verdát jelent! Ezt még kimondani is sok, jogosan merül fel hát a kérdés, hogy ez biztos a minõség rovására megy. Nos, a készítõk egy interjúban elmondták, hogy egy külön csapatuk foglalkozik a kocsik adatainak feldolgozásával, és a játékba való beültetésükkel. Ha ez igaz, akkor kapunk 300 olyan kocsit, aminek mindnek más az irányítása, nem lesz két ugyanolyan gép. Legfeljebb nagyon hasonló: A pályák száma is hasonlóan magas, több, mint 50 valós pályát liszenszeltek, ami a játékban 100 fölött lesz, mivel egy pályának ugye van hosszú változata, rövid változata…
Tehát elmondhatjuk, hogy ezzel a résszel nem lesz gond mint ahogy a grafikával sem. A képeken jól látszik, hogy elég jól ki van dolgozva minden. Nem túl csicsás, mint sok mai játék, de ettõl még szép. Ha már a képeknél járunk, az egyiken jól látható az új törésmodell, ami enyhén szólva is durva. Már az eddigi részekben is le lehetett "szerelni" szinte minden mozdíthatót a kocsiról, és a magmaradt darabok is szépen eldeformálódtak, de ez mindent üt! Kíváncsi leszek, hogy ilyen sérülésmodellel mi marad egy kocsiból, ha 300-zal belehajt valamibe…
Játékmódokban is dúskálni fog a játék. A hagyományos Time-trial, quick race, és championship módok mellett számítani lehet ismét a karrierre, valamint a "pro-carrier"-re. Ez utóbbi biztos, hogy lesz, és nagyjából annyit tesz, hogy az elején kiválasztunk egyet, a hét verseny-ág közül, és az arra érvényes "ranglétrán" kell majd felfelé mászkálni. Hogy mit is tesz ez a gyakorlatban? Vegyük például a Formula-ágat. Itt ugye minden valamirevaló pilóta a go-kart-tal kezd, ahonnan a kiscsoportos formula-bajnokságokon keresztül, egész a Forma-1-ig jut, ahol a BMW-Williams csapat üdvöskéjeként vág neki a világbajnokságnak. Itt ebben a módban a teljes versenyt végig kell majd játszani, kezdve a bemelegítõ-edzéstõl, az idõmérõn át, a versenyig, ami valós körszámmal fog gondolkozni. Közbem boxba kell majd mennünk, amit a menedzserek, és szakemberek helyett mi fogunk szabályozni, így különösen élvezetes lesz majd pl egy 2 órás forma-1-es futam! Természetesen interneten is lehetõség lesz eme remek taktikák alkalmazására. Ám itt már állítani lehet majd a körszámon, az idõjáráson, az aszfalt hõmérsékletén, szóval mindenen. Ez a kocsira is vonatkozik, ugyanis a szimulátorok jó szokásaként semmire sem megyünk megfelelõ beállítások nélkül. Erre single módban nyílik majd lehetõségünk, ugyanis importálhatjuk majd a tuti setupot a haverok elleni küzdelembe.
Ha már így belejöttem a játék szimulátor mivoltának kitárgyalásába, akkor már elárulom azt is, hogy olyan apróságokkal is számolnunk kell majd a futamok alatt, hogy a gumik milyen hõmérsékletûek. Ez a tapadásra lesz nagy hatással, ami méginkább növeli az igazi verseny-hangulatot. Lehet majd taktikázni, hogy esõ esetén kimenjünk-e esõgumiért, vagy megpróbáljunk úton maradni száraz aszfaltra szánt kerekekkel. Ez visszafelé is mûködik, vagyis ha esõben vezetünk, és eláll az égi áldás, akkor megkockáztathatjuk, hogy a vizes részeken (ami ugye nem az ideális ív) lehûtjük a gumit, és így megspórolhatunk egy kiállást. Ez roppant élvezetessé, ám néha nehézzé fogja tenni a versenyeket. Arra is figyelni kell, hogy a motor nehogy túlhevüljön, valamint a többi létfontosságú alkatrészre is gyakrabban kell kacsintanunk majd. Ugyanis itt már a vezetési stílusunk következtében is rongálódhat a vas. Ha állandóan rövid féktávot veszünk, és a kerék sokat blokkol, akkor a gumi gyors kopása mellett a fék hatásfokának csökkenésével is számolnunk kell majd.
Mindent összevéve nagyon úgy tûnik, hogy a szimulátor-rajongóknak lesz okuk az örömre idén télen, hiszen a Codemasters neve már eleve garancia, és a Race Driver elõzõ része már bebizonyította, hogy igenis a mennyiség nem megy a minõség rovására.
A PC (portal) értékelése: 92%
|