Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Számláló
Indulás: 2005-04-15
 
Script
Webstyle produced NavBar hitetlenhomepage
 
Script
Játékhírek Letöltések Előzetesek Képgaléria Leírások
 
Leírások
Leírások : Brothers in Arms

Brothers in Arms

  2005.04.15. 19:42

Az utóbbi idõben annyi II. VHs akciójátékot láttunk, hogy már meg sem lepõdünk azon, hogy sorra jönnek ki a rosszabbnál rosszabb utánzatok, mi pedig nem tudjuk...

megérteni, hogy miért nem hagyják végre ott a Normandiai partraszállást, és választanak egy másik témát. No itt azért nem tartunk, a Brothers in Arms is a partraszállás utáni eseményekbe kalauzol minket, csak kicsit másképp…

Valamilyen szempontból érthetõ, hogy a fejlesztõk miért állandóan a D-nap eseményeihez kapcsolják a játékokat, mert ez volt a szövetségesek talán legnagyobb sikere a világháborúban, így érthetõen Normandiát választják a játékok helyszínének.

A játékban az 502-es ejtõernyõs osztag vezetõjét, Matt Bakert irányítjuk, akihez 12 katonát osztottak be. Az ejtõernyõs osztagoknak az volt a feladatuk, hogy a német vonalak mögé húzódva elvágják azok utánpótlásait, valamint meggyengítsék a parti helyõrségeket, hogy a D-napon érkezõ amerikai hadosztályok könnyebben partra tudjanak szállni. Mint tudjuk, ez nem nagyon jött össze, az ejtõernyõs osztagok közül sokan elvesztették egymást, így nem tudtak összehangolt támadásokat, szabotázsokat indítani a német csapatok ellen. Most végre meglátjuk az érem másik oldalát is, végre átélhetjük, milyen lehetett az ejtõernyõs katonáknak elõrenyomulni a német csapatok között.  

A játék a 7 nap eseményeit dolgozza fel, de természetesen a készítõk ügyeltek a realizmusra, ezért ne számítsunk Call of Duty féle hentre, ahol megyek, és lövök mindenkit, aki mozog, itt mindent meg kell tervezni, minden támadást,különben az egész csapatunk életét veszélybe sodorhatjuk, erre való a játék taktikai része. Mint már említettem, egy egész osztagot irányítunk, ami 12 fõbõl áll, õk is két csoportra vannak osztva, az egyik a közelharcban használatos katonákból, a másik a távolságiakból áll. Nagyon fontos, hogy minden katonának a képesítése, fegyvere szerint adjuk ki a parancsot, ugyanis elég veszélyes, ha például egy mesterlövész puskával rendelkezõ bakát küldünk rá az ellenfélre, a távolságiakat hátul kell hagyni, hogy fedezzék a géppuskásokat, akik addig elõrenyomulnak, míg a németek a lövészekkel vannak elfoglalva, így már sokkal könnyebben likvidálhatjuk az ellenséget. Nagyon jó ötletnek tartom, hogy az ellenség feje fölött van egy kör, ami azt jelzi, hogy mennyire érzi magát biztonságban, tehát ha ez a kör teljesen piros, akkor semmi nem gátolja a katonát a célzásra, ha már halványul, akkor az jelzi, hogy valami megzavarta, majd ha teljesen fehér, akkor már fedezékbe vonul, és veszélytelen. Így mindig tudjuk, hogy mennyire veszélyesek az elõttünk állomásozó németek, és hogy mikor érdemes õket megtámadni, persze aki a valóságszerûségre törekszik, az ki is kapcsolhatja ezt az opciót.

Ha már a realizmusnál tartunk, meg kell hogy említsek pár olyan változást, amivel eddig még nem nagyon találkoztunk az ilyen típusú játékoknál. Az egyik legérzékenyebb pont, az a életerõ pótló csomagok hiánya, bizony, jól olvassátok, a BiA-ban nincs semmiféle ilyen, egy élettel kell végigküzdenünk magunkat minden egyes pályán, ami nagyon valóságszerû, de nagyon sok játékos ezen kibukott, és valljuk be, igazuk is van, ugyanis szinte minden játékban van életerõ pótlás, erre jön a BiA, ahol semmi, legalább valami olyasmit tettek volna be, mint a Medal of Honor: Pacific Assaultban, ahol egy orvos gyógyított fel minket, az is reális volt, de még játékos barát is… A másik ilyen furcsaság a célkereszt hiánya volt, de szerencsére ezt be lehet állítani az optionsban, így mindenki kedve szerinti célkeresztet választ magának. Ha már a célzásnál tartunk, meg kell hogy említsem, hogy ez a része is elég fura a játékban, itt is a realizmus vezérelte a drága fejlesztõket, így például a puskával is sokkal nehezebb célozni, mert a kedves Baker õrmesterünknek a keze igencsak megremeg, így a célzás jóformán lehetetlen, pláne nekem, én nagy Call of Duty-s vagyok, így nekem ez külön nehézség volt, de azért meg lehet szokni, csak furcsa, hogy ami az emberbe már berögzült, és minden játéknál ment, azt a BiA-nál meg kell változtassa, és alkalmazkodnia kell… Kezdetben eléggé féltem, hogy ez a taktikai rész milyen bonyolultra fog sikerülni, és teljesen széttördeli majd a játékmenetet, de kellemesen csalódtam, ugyanis az utasításokra nem kell más, mint egy gomb, így szinte észre se vesszük, hogy a heves harcok közepette csapattársainkat ide oda irányítjuk, annyira egyszerû a rendszer.  

A küldetések elég változatosak, lesz itt minden, hátbatámadás, megsemmisítés, lopakodás, valamint a pályákon elhelyezett tereptárgyak is nagyon jók, lehet taktikázni, elrejtõzni a fûben, megkerülni a patak mentén a falut, fedezékbe vonulni a feldöntött szekér mögé stb. A pályáktól ne várjunk semmi újdonságot, mivel az egész játék során Franciaországban tartózkodunk, ezért a pályák általában erdõkben, réteken, kis falukban, településeken játszódik, ami kezdetben szép és jó, de egy idõ után nagyon ellaposodik a játék emiatt.

A játékban bevethetõ fegyverekbõl nem nagy a választék, a szokásosnak mondtató fegyverekkel találkozhatunk, emberünk egyszerre 2 fegyvert, és néhány gránátot vihet magával, valamint beszállhatunk az itt ott elhelyezett géppuskafészekbe, amivel mint mindenhol máshol, itt is nagy pusztítást végezhetünk. Jármûvekkel természetesen találkozunk a játék során, de beleülni nem lehet, ez is a realizmusra való tekintettel van, jól is nézne ki, ha egy közkatona egybõl megtanulna egy tankot vezetni, ami azért elég vicces lenne, hiszen egy ilyen harckocsinak a kezelését több hetekig tanulják a katonák…  

A grafikáról még nem beszéltem, ami igencsak megosztotta a játékos társadalmat, valóban kicsit fura az elmosódott grafika, de nekem bejött, mégpedig azért, mert remekül visszaadja az akkori hangulatot ez a kicsit kopottas környezet, szóval alapjába véve nincs bajom vele, csak az a bibi, hogy igen jó gép kell ahhoz, hogy tényleg élvezhetõ legyen a játék, én otthon kipróbáltam a legkisebb, és a legnagyobb felbontásban játszani, hát, ég és föld a kettõ, szóval akinek nincs olyan jó gépe, és ezért alacsonyabb felbontásban kell játszania, és fel van háborodva, annak azt üzenem, hogy szép a játék, csak kell alá egy kisebb atomerõmû…

A multiplayer rész is rendhagyóra sikerült, ne számítsunk a szokásos DeathMatch, Team DeathMatch vagy Capture the Flag módokra, hanem 1 az 1 ellen, vagy 2 a 2 elleni harcok lesznek, ami azért érdekes, mert így csak 4-en lehetünk egy pályán, viszont mindenki kap maga mellé egy csapatot, és lesz egy feladat, amit az egyik csapatnak teljesíteni, míg a másiknak megakadályoznia kell, mindezt 10 teljesen erre a célra elkészített pályán hmm, érdekes.

Így bejezésként annyit mondanék, hogy a Brothers in Arms lett szerintem az eddigi legreálisabb háborús fps, és mindenképpen úttörõnek számít, ezért vannak benne hibák, és vannak benne túlzások, amiket nyugodtan ki lehetett volna hagyni, de szerintem a hibái ellenére egy nagyon jó játékot kapunk, tehát aki egy taktikai akciójátékot keres, annak a Brothers in Arms-t ajánlom!


A Pc (portal) értékelése:  88%

 
PC Games
 
Star Wars: KOTOR II
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?