Brothers in Arms
2005.04.15. 19:42
Az utbbi idõben annyi II. VHs akcijtkot lttunk, hogy mr meg sem lepõdnk azon, hogy sorra jnnek ki a rosszabbnl rosszabb utnzatok, mi pedig nem tudjuk...
megrteni, hogy mirt nem hagyjk vgre ott a Normandiai partraszllst, s vlasztanak egy msik tmt. No itt azrt nem tartunk, a Brothers in Arms is a partraszlls utni esemnyekbe kalauzol minket, csak kicsit mskpp…
Valamilyen szempontbl rthetõ, hogy a fejlesztõk mirt llandan a D-nap esemnyeihez kapcsoljk a jtkokat, mert ez volt a szvetsgesek taln legnagyobb sikere a vilghborban, gy rthetõen Normandit vlasztjk a jtkok helysznnek.
A jtkban az 502-es ejtõernyõs osztag vezetõjt, Matt Bakert irnytjuk, akihez 12 katont osztottak be. Az ejtõernyõs osztagoknak az volt a feladatuk, hogy a nmet vonalak mg hzdva elvgjk azok utnptlsait, valamint meggyengtsk a parti helyõrsgeket, hogy a D-napon rkezõ amerikai hadosztlyok knnyebben partra tudjanak szllni. Mint tudjuk, ez nem nagyon jtt ssze, az ejtõernyõs osztagok kzl sokan elvesztettk egymst, gy nem tudtak sszehangolt tmadsokat, szabotzsokat indtani a nmet csapatok ellen. Most vgre megltjuk az rem msik oldalt is, vgre tlhetjk, milyen lehetett az ejtõernyõs katonknak elõrenyomulni a nmet csapatok kztt.
A jtk a 7 nap esemnyeit dolgozza fel, de termszetesen a ksztõk gyeltek a realizmusra, ezrt ne szmtsunk Call of Duty fle hentre, ahol megyek, s lvk mindenkit, aki mozog, itt mindent meg kell tervezni, minden tmadst,klnben az egsz csapatunk lett veszlybe sodorhatjuk, erre val a jtk taktikai rsze. Mint mr emltettem, egy egsz osztagot irnytunk, ami 12 fõbõl ll, õk is kt csoportra vannak osztva, az egyik a kzelharcban hasznlatos katonkbl, a msik a tvolsgiakbl ll. Nagyon fontos, hogy minden katonnak a kpestse, fegyvere szerint adjuk ki a parancsot, ugyanis elg veszlyes, ha pldul egy mesterlvsz puskval rendelkezõ bakt kldnk r az ellenflre, a tvolsgiakat htul kell hagyni, hogy fedezzk a gppusksokat, akik addig elõrenyomulnak, mg a nmetek a lvszekkel vannak elfoglalva, gy mr sokkal knnyebben likvidlhatjuk az ellensget. Nagyon j tletnek tartom, hogy az ellensg feje fltt van egy kr, ami azt jelzi, hogy mennyire rzi magt biztonsgban, teht ha ez a kr teljesen piros, akkor semmi nem gtolja a katont a clzsra, ha mr halvnyul, akkor az jelzi, hogy valami megzavarta, majd ha teljesen fehr, akkor mr fedezkbe vonul, s veszlytelen. gy mindig tudjuk, hogy mennyire veszlyesek az elõttnk llomsoz nmetek, s hogy mikor rdemes õket megtmadni, persze aki a valsgszerûsgre trekszik, az ki is kapcsolhatja ezt az opcit.
Ha mr a realizmusnl tartunk, meg kell hogy emltsek pr olyan vltozst, amivel eddig mg nem nagyon tallkoztunk az ilyen tpus jtkoknl. Az egyik legrzkenyebb pont, az a leterõ ptl csomagok hinya, bizony, jl olvasstok, a BiA-ban nincs semmifle ilyen, egy lettel kell vgigkzdennk magunkat minden egyes plyn, ami nagyon valsgszerû, de nagyon sok jtkos ezen kibukott, s valljuk be, igazuk is van, ugyanis szinte minden jtkban van leterõ ptls, erre jn a BiA, ahol semmi, legalbb valami olyasmit tettek volna be, mint a Medal of Honor: Pacific Assaultban, ahol egy orvos gygytott fel minket, az is relis volt, de mg jtkos bart is… A msik ilyen furcsasg a clkereszt hinya volt, de szerencsre ezt be lehet lltani az optionsban, gy mindenki kedve szerinti clkeresztet vlaszt magnak. Ha mr a clzsnl tartunk, meg kell hogy emltsem, hogy ez a rsze is elg fura a jtkban, itt is a realizmus vezrelte a drga fejlesztõket, gy pldul a puskval is sokkal nehezebb clozni, mert a kedves Baker õrmesternknek a keze igencsak megremeg, gy a clzs jformn lehetetlen, plne nekem, n nagy Call of Duty-s vagyok, gy nekem ez kln nehzsg volt, de azrt meg lehet szokni, csak furcsa, hogy ami az emberbe mr bergzlt, s minden jtknl ment, azt a BiA-nl meg kell vltoztassa, s alkalmazkodnia kell… Kezdetben elgg fltem, hogy ez a taktikai rsz milyen bonyolultra fog sikerlni, s teljesen szttrdeli majd a jtkmenetet, de kellemesen csaldtam, ugyanis az utastsokra nem kell ms, mint egy gomb, gy szinte szre se vesszk, hogy a heves harcok kzepette csapattrsainkat ide oda irnytjuk, annyira egyszerû a rendszer.
A kldetsek elg vltozatosak, lesz itt minden, htbatmads, megsemmists, lopakods, valamint a plykon elhelyezett tereptrgyak is nagyon jk, lehet taktikzni, elrejtõzni a fûben, megkerlni a patak mentn a falut, fedezkbe vonulni a feldnttt szekr mg stb. A plyktl ne vrjunk semmi jdonsgot, mivel az egsz jtk sorn Franciaorszgban tartzkodunk, ezrt a plyk ltalban erdõkben, rteken, kis falukban, teleplseken jtszdik, ami kezdetben szp s j, de egy idõ utn nagyon ellaposodik a jtk emiatt.
A jtkban bevethetõ fegyverekbõl nem nagy a vlasztk, a szoksosnak mondtat fegyverekkel tallkozhatunk, embernk egyszerre 2 fegyvert, s nhny grntot vihet magval, valamint beszllhatunk az itt ott elhelyezett gppuskafszekbe, amivel mint mindenhol mshol, itt is nagy puszttst vgezhetnk. Jrmûvekkel termszetesen tallkozunk a jtk sorn, de belelni nem lehet, ez is a realizmusra val tekintettel van, jl is nzne ki, ha egy kzkatona egybõl megtanulna egy tankot vezetni, ami azrt elg vicces lenne, hiszen egy ilyen harckocsinak a kezelst tbb hetekig tanuljk a katonk…
A grafikrl mg nem beszltem, ami igencsak megosztotta a jtkos trsadalmat, valban kicsit fura az elmosdott grafika, de nekem bejtt, mgpedig azrt, mert remekl visszaadja az akkori hangulatot ez a kicsit kopottas krnyezet, szval alapjba vve nincs bajom vele, csak az a bibi, hogy igen j gp kell ahhoz, hogy tnyleg lvezhetõ legyen a jtk, n otthon kiprbltam a legkisebb, s a legnagyobb felbontsban jtszani, ht, g s fld a kettõ, szval akinek nincs olyan j gpe, s ezrt alacsonyabb felbontsban kell jtszania, s fel van hborodva, annak azt zenem, hogy szp a jtk, csak kell al egy kisebb atomerõmû…
A multiplayer rsz is rendhagyra sikerlt, ne szmtsunk a szoksos DeathMatch, Team DeathMatch vagy Capture the Flag mdokra, hanem 1 az 1 ellen, vagy 2 a 2 elleni harcok lesznek, ami azrt rdekes, mert gy csak 4-en lehetnk egy plyn, viszont mindenki kap maga mell egy csapatot, s lesz egy feladat, amit az egyik csapatnak teljesteni, mg a msiknak megakadlyoznia kell, mindezt 10 teljesen erre a clra elksztett plyn hmm, rdekes.
gy bejezsknt annyit mondank, hogy a Brothers in Arms lett szerintem az eddigi legrelisabb hbors fps, s mindenkppen ttrõnek szmt, ezrt vannak benne hibk, s vannak benne tlzsok, amiket nyugodtan ki lehetett volna hagyni, de szerintem a hibi ellenre egy nagyon j jtkot kapunk, teht aki egy taktikai akcijtkot keres, annak a Brothers in Arms-t ajnlom!
A Pc (portal) rtkelse: 88%
|